Blog Podnikání pro Holky
Podnikání
Digitální produkty: Jaké jsou jejich výhody, na co si dát pozor a jak s nimi začít?

Digitální produkty: Jaké jsou jejich výhody, na co si dát pozor a jak s nimi začít?

Možná sis všimla, že digitální produkty se těší v poslední době velké oblibě. Ať už se jedná o online kurzy, e-booky, šablony, průvodce, audionahrávky nebo třeba check listy, tento druh produktů si jen za posledních pár let získal čestné místo na trhu. 

V dnešním článku se na oblast digitálních produktů podíváme trochu blíže, představíme si, co to vlastně digitální produkty jsou, jaké jsou jejich výhody a nevýhody a také se dozvíš, zda je pro tebe prodej digitálních produktů ta správná cesta.

Jsi připravena nahlédnout do světa pasivního příjmu? Světa, kde se můžeš živit čímkoliv, co tě baví, a získat díky tomu časovou svobodu, flexibilitu a finance, po kterých toužíš

Perfektní! 

Tak jdeme na to.

Co to jsou digitální produkty?

Na začátek si řekneme, co to vlastně digitální produkty jsou, i když věříme, že pokud nás sleduješ již delší dobu, třeba na našem Instagramu @podnikaniproholky_, máš o tomto tématu již nějaké povědomí.

Digitálním produktem můžeme nazývat veškeré produkty, které nemají hmotnou podobu a jsou poskytovány v online podobě. V nejčastějších případech se jedná o edukativní, zábavní, informační či inspirační materiály v nejrůznějších podobách. V dnešní době je spektrum digitálních produktů tak široké, že zasahuje v podstatě do všech oborů a aktivit, které tě jen napadnou.

Možná si teď říkáš, že obor, kterému se věnuješ, do online podoby převést nejde, ale je tomu opravdu tak?

Pojďme si teď ukázat příklad, který ti možná změní pohled na věc.

Dejme tomu, že se věnuješ šití. Na první pohled by se mohlo zdát, že to opravdu není ideální obor pro přechod do online prostředí, ale pojďme se na to podívat z jiného úhlu.

Mnoho žen se chce naučit šít, anebo se chce v šití zdokonalit, a přesně to jsou tvé ideální klientky. Máš dokonce hned několik možností, jak své know-how pro digitální produkt využít.

  • E-book (edukující například o nějaké konkrétní technice šití).
  • Online kurz (třeba takový, ve kterém se klienti naučí šít úplně od základů).
  • Šablony (v tomto případě například pro střihy látek).
  • Či jakákoli jiná forma, která dokáže doručit tvému klientovi hodnotu v daném oboru.

Už nám rozumíš? Pokud svůj obor nemůžeš přímo využít v online prostředí, nemusí to být nutně překážka. Dá se totiž skoro s jistotou říci, že tu vždy budou další lidé, kteří by se v daném oboru také rádi něco naučili, či se v něm zdokonalili.

Ať už tedy působíš v jakémkoliv oboru a pokud tě online podnikatelská cesta láká, hledej vždy místo důvodů, proč to nejde, způsob, jak to udělat, aby to šlo. Okej?

Jaké druhy digitálních produktů existují?

Jak už jsme si řekli, digitální produkty nejsou nijak omezeny svým tématem, a proto je většinou dělíme nikoli tematicky, ale formou, ve které jsou zákazníkovi doručeny. Takovými nejtradičnějšími formami digitálních produktů jsou již zmíněné online kurzy a e-booky. Mezi digitální produkty se ale řadí třeba i členství či předplatné nejrůznějších aplikací. 

Dáme ti opět příklad, a to konkrétně na našich produktech, aby sis mohla představit, o čem mluvíme.

DRUHY DIGITÁLNÍCH PRODUKTŮ

PŘÍKLAD

Online kurzy a workshopy

Kurz IPH, workshop Mám plno

E-booky

Jak proměnit svůj malý byznys v milionové podnikání

Grafické předlohy v Canvě,

šablony v Excel, Notion apod.

Insta Sada Pro Tvůrce

Průvodce, PDF soubory

Od prvního reels k úspěchu

Audionahrávky apod.

Vedené meditace, vizualizace, afirmace apod.

Členství

Členskou sekci můžeš vytvořit na svém webu například pomocí Kajabi.

Mobilní aplikace

Fitness aplikace, aplikace pro zdravé stravování apod.

Jako tvůrce digitálních produktů by ses měla při hledání formy pro svůj produkt zaměřit na jednu zásadní věc, a to na míru automatizace, která se může i u stejného druhu produktu lišit. Například online kurz může být vedený, poloautomatizovaný, automatizovaný s podporou, či plně automatizovaný. Pro tebe je právě tento faktor velmi klíčový, protože určuje, kolik času budeš muset do produktu vložit při jeho tvorbě a kolik po jeho prodeji.

Obecně totiž platí, že čím více automatizovaný je tvůj digitální produkt, tím více času ti zabere jeho tvorba. Pokud připravíš plně automatizovaný online kurz, budeš pracovat na tom, aby byly veškeré lekce kurzu a pracovní materiály kompletně připravené ještě předtím, než jej začneš prodávat. 

Dále budeš potřebovat nastavit prodejní automatizaci tak, abys mohla kurz prodávat na autopilota. To znamená, že si bude celý proces žádat mnoho tvého času a práce před spuštěním prodeje, ale o to méně tvého času bude vyžadovat po jeho uvedení na trh.

Pokud naopak připravíš vedený kurz, což znamená, že budeš kurz vést živě, bude ti jeho příprava trvat méně času, ale kurz bude vázaný na konkrétní termín a tvoji přítomnost.

Tyto faktory je nutné zvážit při plánování časového rozvrhu a cash flow do tvého podnikání.

Můžeme tedy říci, že tyto tři faktory dají dohromady finální podobu tvému digitálnímu produktu:

  • Téma (obsah tvého digitálního produktu)
  • Forma (způsob jakým hodnotu doručíš zákazníkovi)
  • Míra automatizace (do jaké míry bude tvůj produkt fungovat i bez nutnosti tvé přítomnosti)

Jaké jsou výhody prodeje digitálních produktů a na co si dát pozor?

Předtím, než se do tvorby nějakého digitálního produktu pustíš, ti chceme ukázat jaké výhody toto odvětví podnikání má, ale také na jaké věci bys němněla zapomínat. Digitální produkty jsou totiž rozhodně velikou příležitostí pro všechny podnikatele, ale je nutné zůstat i v tomto druhu podnikání nohama na zemi, protože i zde jsou některé věci, se kterými se budeš potřebovat vypořádat.

Budeme k tobě ale upřímné. Možnosti a benefity, které s sebou online podnikání v oblasti digitálních produktů přináší, jsou oproti nevýhodám tak velké, že prostě stojí za to do toho jít!

Výhody digitálních produktů

  • Nízké náklady na realizaci

Nepatříme mezi ty, kteří ti řeknou, že je tvorba digitálních produktů zdarma. Není!

Vyžaduje čas, spoustu úsilí, energie a pokud chceš dělat svoji práci kvalitně, tak i finance. Protože ano! I s tvorbou digitálních produktů jsou spojené investice, například do textů, grafiky, automatizací nebo členské sekce.

Na druhou stranu, velikost svých počátečních nákladů si můžeš určit ty sama a jsou jednoznačně flexibilnější, než u jakékoli jiné formy podnikání.

  • Flexibilita

Digitální produkty můžeš tvořit kdykoliv a odkudkoliv. Pokud se naučíš s nimi pracovat, mohou ti do života přinést opravdu velkou flexibilitu a svobodu, jak časovou, tak finanční.

Je ale důležité mít na paměti, že podnikání
s digitálními produkty je jako každé jiné a vyžaduje určité úsilí a čas. Jejich tvorba také není snadná a rychlá. A pokud ti někdo tvrdí opak, utíkej rychle a daleko.

Co ale víme jistě je to, že stojí za to, slibujeme!

  • Možnost automatizace procesů

Digitální produkty a obzvlášť jejich prodej můžeš plně automatizovat a zajistit si tak nejen pravidelně přicházející cash-flow, ale také klid na duši, protože nebude každá koruna závislá na tom, jestli zrovna něco uděláš, nebo ne.

Díky automatizovanému prodeji a konkrétně prodejnímu funnelu pak můžeš své prodeje také jednoduše škálovat a dosahovat tak násobných výsledků za zlomek času nebo úsilí.

  • Možnost opakovaného prodeje

Pokud budeš mít dobře nastavené produktové portfolio a budeš svým klientům doručovat vždy jen to nejlepší, budou se k tobě s radostí vracet.

To znamená že zákazníkům, kterým jsi prodala jeden produkt, můžeš postupně prodat všechny produkty ze svého portfolia. A právě to při škálování svého online byznysu jednoznačně oceníš.

Co potřebuješ vzít v úvahu předtím, než začneš podnikat s digitálními produkty?

  • Odlišení se od konkurence 

Konkurence v dnešní době přítomná snad úplně ve všech oborech a ani u prodeje digitálních produktů tomu není jinak. To ovšem rozhodně není něco, co by tě mělo odradit. Pokud totiž budeš tvořit své produkty v té nejlepší možné kvalitě, jsme absolutně přesvědčené o tom, že si k tobě tvoji klienti vždycky cestu najdou.

A pokud máš pocit, že nevíš kde začít, přidej se do našeho programu Mám Plno, ve kterém ti s tím od A do Z pomůžeme.

  • Nutnost aktualizování a udržování relevance

Tento bod můžeš brát buď jako negativní, nebo pozitivní. My jej jednoznačně bereme jako výhodu, protože chceme doručovat našim klientům jen to nejlepší.

Například v našem 10týdenním byznys a koučinkovém programu Insta Pro Holky, ve kterém se věnujeme online marketingu, brandingu, strategii, prodeji i vizuální stránce, lekce pravidelně s úsměvem aktualizujeme, protože jsme přesvědčené o tom, že je to jediný kurz, který ženy ve svém online podnikání k získávání zákazníků a růstu na Instagramu potřebují. Právě proto nás těší, že jim díky němu můžeme stále doručovat ty nejaktuálnější informace.

  • Správně nastavený marketingový plán 

Pokud chceš mít úspěšné online podnikání s prodejem digitálních produktů, budeš potřebovat také dobře nastavenou marketingovou strategii, díky které se tvůj produkt dostane k tvým ideálním klientům. I tento bod pro tebe ale může být namísto nevýhody velkou výhodou. Pokud se totiž naučíš, jak si takovou marketingovou strategii nastavit (stejně jako naše studentky v programu IPH), bude pro tebe tento bod velkou konkurenční výhodou.

Pokud máš z toho všeho teď trochu zamotanou hlavu, tak věř, že ti rozumíme a chceme ti říci, že to nemusí být vůbec tak složité, jak se v tuto chvíli možná zdá. Na konci tohoto článku máme pro tebe totiž malé překvapení, které ti pomůže vstoupit do světa digitálních produktů s jistotou a dovede tě přímo k tebou stanoveným výsledkům.

Je pro tebe vhodné vydat se cestou digitálních produktů?

Pokud stále váháš, zda je pro tebe online podnikání v oblasti digitálních produktů to pravé, pak si pojď odpovědět na tyto otázky:

  • Toužíš po vlastním online podnikání a chceš být sama sobě šéfem?
  • Ráda bys získala časovou a finanční svobodu?
  • Chceš se živit tím, co tě baví a naplňuje?
  • Chceš pracovat chytře, nikoli tvrdě, a mít za to dobře zaplaceno? 
  • Máš mnoho klientů ve svém offline podnikání, ale ráda bys získala více volného času, svobody a celkově časové flexibility?

Odpověděla sis alespoň na jednu z těchto otázek ano? Perfektní! Pak jsou pro tebe digitální produkty ideální cestou. Teď tě určitě zajímá, jak vlastně s digitálními produkty začít a co všechno to obnáší. Pojďme si to nyní společně rozebrat.

Jak začít s digitálními produkty?

Abys mohla vytvořit vlastní digitální produkt, který bude opravdu přinášet do tvého podnikání cash flow, potřebuješ vědět:

  • Jak má pro tebe tvé podnikání fungovat?
  • Kdo je opravdu tvůj ideální klient a jaké má potřeby?
  • Jaký je charakter jednotlivých produktů?
  • Jak má vypadat struktura tvého portfolia?
  • S čím klientovi můžeš nejvíce pomoci?

Že na tyto otázky ještě neznáš všechny odpovědi, ale odvětví digitálních produktů tě nadchlo a ráda bys ze svého know-how vytvořila profitabilní online podnikání? 

Naprosto ti rozumíme a máme pro tebe báječnou zprávu!

Připravili jsme pro tebe interaktivní workshop Mám Plno, během kterého tě Markét provede celým procesem od toho, jak nad tvorbou digitálních produktů přemýšlet a jak najít tu správnou formu pro tvůj digitální produkt, až po upevnění tvého postoje v prodeji, vytvoření neodolatelné nabídky a její nacenění.

Řekni, jak moc by ovlivnilo tvůj život a podnikání, kdybys věděla, jaké konkrétní kroky učinit proto, abys dostala svoji nabídku k těm správným lidem a během pár dní měla vyprodáno? 💸

Nehádáme, ale jsme přesvědčené o tom, že hodně! A také, že to díky tomuto virtuálnímu workshopu dokážeš snadno, a dost možná ještě rychleji, než si právě teď myslíš, že je vůbec možné.

Naše strategie jsou totiž ověřené nejen námi, ale také 2000+ studenty, se kterými jsme měli možnost za poslední roky spolupracovat.

A teď jsme připraveny sdílet je i s tebou!

Jediné, co potřebuješ udělat, je kliknout na tlačítko níže.

Stále tady? Pak možná nejsi na vstup do programu připravena a potřebuješ si o digitálních produktech nastudovat více informací. Opět tě jistíme.

 

Stáhni si zdarma příručku Jak proměnit svůj malý byznys v milionové podnikání, která pro tebe bude tím nejlepším prvním krokem za úspěšným online podnikáním. 

Poodhalíme ti v ní principy, které detailně rozebíráme v programu Mám Plno a ty tak získáš malou ochutnávku toho, jak může tvé podnikání vypadat, když se rozhodneš přidat si do svého produktového portfolia i digitální produkty.

 

S láskou
Tým Pph

Rozcestník:

Nejnovější články

Canva grafiky - Insta Sada Pro Tvůrce
Canva grafika: 4 kroky, jak využít vizuální marketing a zviditelnit se

Ovládni sílu Canva grafiky, úpravy fotek a stříhání videí naplno. S tímto článkem to zvládneš snadno i ty!

Podnikání Pro Holky blog
Jak si vybrat marketingový kurz, který ti pomůže růst a dosáhnout úspěchu?

Hledáš ten nejlepší online kurz nebo školení marketingu, ale ztrácíš se v možnostech? Tento článek ti s tímto pomůže!

Jak psát chytlavé popisky na Instagram, které budou chtít lidé číst!
Jak psát chytlavé popisky na Instagram, které budou chtít lidé číst!

Konečně jasné a jednoduché rady, které ti s psaním popisků na Instagram pomůžou.

Podnikání Pro Holky blog
Nedělej to postaru: Zjisti, jak na Instagramu prodávat na autopilota v roce 2023

Není nic staršího než loňské strategie. Nastuduj si, jak úspěšně prodávat na Instagramu na autopilota, i když zrovna spíš.

Perfektní Instagram BIO
Jak na perfektní Instagram BIO (Návod A-Z)

Na Instagramu máš orientačně 2 vteřiny na to, abys zaujala. A správně nastavené BIO ti s tímto pomůže! 

8 tipů, jak i ty můžeš vypadat na kameře sebevědomě
8 tipů, jak i ty můžeš vypadat na kameře sebevědomě

Chceš natáčet videa? Přečti si tento článek a zjisti, jak vypadat na kameře sebevědomě a dobře!

Obklopuj se ženami, které mluví o svých cílech, vizích a plánech, ne ostatních.